LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta DBM Släp snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni DBM Släp med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 3 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen på varor som finns i lager hos oss i Jörlanda, se info på den enskilda produkten. Vid slut i lager kan produkten beställas. Produkter som måste beställas kan ta upp till 6 månader.

Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta i samband med köpet. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. DBM Släp tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. 

Transport

All transport sker med hjälp av valfri leverantör av transporttjänster.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till det aktuella bolaget som levererat varan.

Betalningsvillkor 

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på DBM Släp. Genom att beställa varor på www.neptun-trailers.se  accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få göra en kortbetalning på www.neptun-trailers.se / ecster 

Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid telefonbeställning hos DBM Släp

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. DBM Släp reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Ej uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 500 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Priser

Alla priser på www.neptun-trailers.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en leverans och serviceavgift på alla beställningar. 

Kortbetalning

Vi erbjuder kortbetalning med Visa, Mastercard och Maestro. Ingen avgift tillkommer för betalning med kort. Kortuppgifterna är krypterade med SSL och hanteras av vår samarbetspartner Ecster som är certifierade enligt PCI-DSS.

Vi använder oss av 3D-secure (Verified by Visa/MasterCard SecureCode) som är ett autentiseringssystem för säkra kortbetalningar från Visa och Mastercard. Om du väljer att identifiera dig med BankID/Mobilt BankID kan du välja att spara ditt kort i Ecster Pay för att underlätta vid framtida köp.

Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning. Ingen kortavgift debiteras. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering.

Fakturavillkor

Ecster erbjuder privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om {fee} kr tillkommer. Betalningsvillkor är {duedays} dagar. Fakturan skickas i samband med leveransen. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. Kreditgivare är Ecster AB. Ecster är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. Ecster står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister.

Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.

Kontovillkor delbetalning

Ecster erbjuder privatpersoner att teckna ett kontokreditavtal och delbetalning av köp. I kassan väljer du delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. Du kan när som helst välja att betala köpet i sin helhet.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen skickas hem till dig. Kreditgivare är Ecster AB. Ecster är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. Ecster står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister.

Förutsättning för att ansöka om att delbetala är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.

Om du tidigare delbetalat en vara genom Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditupplysning. Om kreditgränsen på kontot är för låg för ditt köp ansöker du enkelt om en höjning.

Exempel: 
Du har gjort ett köp för 10 000 kr och har valt att dela upp köpet på 12 månader till 0% ränta. Uppläggningsavgiften är 295 kr och det tillkommer en administrativ avgift på 29 kr. Din månadskostnad blir då 887 kr. Efter 12 månader kommer du att ha betalat totalt 10 643 kr. Det innebär en effektiv ränta på 12,31%.

Betalskydd

Ecster erbjuder Betalskydd i samarbete med försäkringsbolaget BNP Paribas Cardif  för dig som tecknar en ny kontokredit från och med den 1 april 2020.

Försäkringen hjälper dig helt eller delvis klara av kostnader för ränta och amortering om olyckan eller oturen är framme.

Skyddet är kostnadsfritt under de två första månaderna – sedan får du ett erbjudande från BNP Paribas Cardif om du vill behålla försäkringen mot en avgift.

Vill du inte behålla försäkringen efter prövotiden behöver du inte göra något – försäkringen avslutas automatiskt om du inte väljer att förlänga den.

Om Betalskydd

Villkor Betalskydd

Ett kort på köpet

När du delbetalat så har du möjligheten att få ett kort. Kortet är kopplat till din beviljade kontokredit och har Mastercard-koppling. Med kortet kan du betala och ta ut kontanter i hela världen. Du får bonus på alla köp och varje månad får du fina erbjudanden och förmåner. 

Om Ecster kortet

Fullständiga kontovillkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Bytes och returrätt 

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till DBM Släp. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

DBM Släp åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från DBM Släp AB har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta inom 5 arbetsdagar.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

Reservationer

DBM Släp reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet.

Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida. Släpen på hemsidan är extrautrustade.

Vi förbehåller oss rätten till pris och konstruktionsförändringar utan föregående meddelande.

Konstruktionsförändringar förbehållet för vidareutveckling.

All teknisk data som dimensioner, vikter osv. är ungefärliga och med förbehåll för teknisk utveckling och därför inte bindande för varje leveranstillfälle. 

Trailerna är i överensstämmande med det europeiska typgodkännandet 2007/46/EC.2007/46/EC

DBM Släp förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

DBM Släp är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

DBM Släp AB följer lagen om distanshandel.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer DBM Släp AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationerl

Företagsuppgifter

DBM Släp AB, Tortorp 102, 444 92, Jörlanda

e-post: info@neptun-trailers.se

Vårt organisationsnummer är 559053-8582

 

Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan